Trening w domu z Apple Watch

Aktywność fizyczna zapewnia niezbędny zastrzyk energii na cały dzień pracy i sprawia, że będzie ona jak najbardziej wydajna. Apple Watch to personalny trener na Twoim nadgarstku, który zmotywuje Cię do ruchu nawet w domowych warunkach. 


Z tego artykułu dowiesz się

  1. Czym jest aplikacja Trening?
  2. Jak rozpocząć trening z Apple Watch?
  3. Śledzenie postępów z Apple Watch – czyli to, co motywuje najbardziej!
  4. Czujnik tętna w Apple Watch - jak uzyskać najdokładniejszy pomiar?
  5. Jak połączyć słuchawki z Apple Watch?

Czym jest aplikacja Trening?

Aplikacja Trening została stworzona specjalnie dla Apple Watch, więc nie potrzebujesz żadnych innych urządzeń w trakcie swojego treningu. Za sprawą tej aplikacji otrzymasz wszystkie aktualne informacje o Twoich postępach. Apple Watch będzie śledzić i podsumowywać Twoje rezultaty i motywować Cię do dalszego wysiłku.

Jak rozpocząć trening z Apple Watch?

1. Najpierw otwórz aplikację Trening i wybierz rodzaj aktywności fizycznej, którą masz zamiar uprawiać. Do wyboru masz kilkanaście trybów ćwiczeń, między innymi jogę, stepper, orbitrek oraz inne treningi, które z łatwością możesz wykonać w domu. Jeśli na przykład biegniesz na bieżni stacjonarnej, wybierz opcję Bieg na sali. Jeśli wykonujesz inny trening, którego nie ma na liście, np. trening siłowy, wybierz opcję Inny.

2. Teraz ustaw cel treningu, stukając przycisk Więcej obok wybranego treningu. Możesz również pominąć ten krok, stukając przycisk Trening.

3… 2… 1… Start! Możesz zacząć ćwiczyć. A jeśli zdarzyło Ci się zapomnieć o rozpoczęciu treningu w aplikacji, Apple Watch sam wykryje moment rozpoczęcia aktywności fizycznej. W końcu jest to inteligentny zegarek Apple.

4. Jeśli wykonujesz dwa różne treningi jednocześnie, możesz uwzględnić dwie różne aktywności, nie przerywając sesji. Wystarczy, że otworzysz aplikację Trening na swoim Apple Watch, przesuniesz palcem w prawo, a następnie stukniesz przycisk Nowy i wskażesz dodatkowy rodzaj aktywności.

5. Gdy zegarek Apple Watch wyczuje, że trening został zakończony lub przerwany, stuknie Cię w nadgarstek i zada pytanie, czy chcesz zakończyć trening. Stuknij powiadomienie o zakończeniu/zatrzymaniu treningu albo zamknij je i ćwicz dalej. Jeśli nie zareagujesz na powiadomienie lub je zamkniesz, trening będzie kontynuowany, aż go zakończysz lub zatrzymasz.

Śledzenie postępów z Apple Watch – czyli to, co motywuje najbardziej!

Wystarczy, że podniesiesz zegarek Apple Watch i spojrzysz na jego tarczę, a zobaczysz swoje postępy. Obróć pokrętło Digital Crown, aby podświetlić wskaźnik, który Cię interesuje. Gdy maszerujesz albo biegniesz, zegarek Apple Watch wysyła powiadomienie co kilometr, lekko stukając Cię w nadgarstek i informując, że kolejny kilometr masz za sobą.

Na ekranie Apple Watch wyświetla się również czas trwania treningu, liczba spalonych kalorii i tętno. Dzięki temu masz pełną kontrolę nad przebiegiem Twojego treningu.

Polecane produkty

Apple Watch
Series 5


Image
Zobacz produkt

Apple Watch
Series 5 Nike +


Image
Zobacz produkt

Czujnik tętna w Apple Watch - jak uzyskać najdokładniejszy pomiar?

Aby pomiary tętna w czasie treningu były maksymalnie dokładne, upewnij się, że pasek zegarka nie jest zapięty ani za ciasno, ani za luźno. Skóra powinna swobodnie oddychać, aby czujniki Apple Watch działały poprawnie. Dla wygody możesz zapiąć zegarek Apple Watch ciaśniej na czas treningu.

W czasie treningu najlepiej sprawdzi się klasyczny sportowy pasek fluoroelastomerowy Apple z zapięciem na rzep, pasek Nike lub tkane nylonowe opaski na rękę. Pasek ze skóry lub metalu nie będzie tak wygodny.

Polecane produkty

Paski z
fluoroelastomeru


Image
Zobacz produkty


Opaski nylonowe


Image
Zobacz produkty

Pamiętaj, że czujniki tętna działają tylko wtedy, gdy Apple Watch jest noszony na wierzchu nadgarstka. Aby uzyskać dokładny odczyt tętna w czasie treningu, upewnij się, że Apple Watch dobrze przylega do wierzchu nadgarstka. Czujnik tętna musi się znaleźć przy skórze.

Jeżeli uruchomisz Tryb oszczędzania energii podczas marszu lub biegania, czujnik tętna się wyłączy. Możesz sprawdzić, czy funkcja Tryb oszczędzania energii jest aktywna w aplikacji Ustawienia na zegarku Apple Watch lub w aplikacji Apple Watch na Twoim iPhone.

Ćwicz ze swoją ulubioną playlistą! Jak połączyć słuchawki z Apple Watch?

Niech Twoja ulubiona playlista nada tempo Twoim ćwiczeniom! Jeśli Twój zegarek Apple Watch Series 3, Apple Watch Series 4 lub Apple Watch Series 5 jest połączony z siecią Wi-Fi lub siecią komórkową, możesz strumieniowo odtwarzać utwory z Apple Music. Nawet gdy nie masz pod ręką iPhone’a! Do słuchania muzyki na zegarku Apple Watch potrzebujesz słuchawek lub głośnika Bluetooth.

Polecane produkty

Apple AirPods
i AirPods Pro


ImageZobacz produkt

Słuchawki douszne
bezprzewodowe


Image
Zobacz produkt


Jak sparować bezprzewodowe słuchawki z Apple Watch? Oto kilka prostych kroków:

1. Włącz w słuchawkach Bluetooth tryb łączenia w parę, postępując zgodnie z instrukcją dołączoną do słuchawek.

2. Stuknij kolejno opcje Ustawienia > Bluetooth na zegarku Apple Watch. Zegarek Apple Watch wyszuka znajdujące się w pobliżu akcesoria Bluetooth.

3. Wybierz z listy słuchawki, z którymi chcesz sparować swój zegarek Apple Watch.

4. Jeśli pojawi się monit, wprowadź klucz zabezpieczenia lub kod PIN.

Parowanie słuchawek AirPods z zegarkiem Apple Watch jest jeszcze łatwiejsze. Gdy słuchawki AirPods są skonfigurowane na telefonie iPhone, są one automatycznie połączone zarówno z Twoim zegarkiem Apple Watch, jak i Twoim telefonem iPhone, oraz będą mogły automatycznie odtwarzać dźwięk z obu urządzeń.

Kup Apple Watch
OK, zamykam Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce cookie »